CIW "Sołtysówka" zaprasza! ›› Szlak zielony: Żarnówka Mała PKS - Gaiki

Szlak zielony Żarnówka Mała PKS- Gaiki (808 m n.p.m.)

Szlak zaczyna się na przystanku autobusowym "Żarnówka Mała", obok zapory w Porąbce. Od przystanku prowadzi na stok Zasolnicy (556 m), a dalej - stromo, kamienistą drogą z widokami na Jezioro Międzybrodzkie. Mija szczyt Zasolnicy i prowadząc lasem i skrajem widokowych polan, osią-
ga Waliska. Stąd roztaczają się imponujące widoki na Czupel (933), dolinę Soły, Żar (761 m) i Cisow-
nik Wielki (853 m). Od Bujakowskiego Gronia (749 m) szlak, prowadząc linią grzbietu, skręca w prawo i - ponad lasem o nazwie Zadni Potok, opadającym w źródłową część doliny Żarnówki -prowadzi w stronę Hrobaczej Łąki. Szlak na przemian obniża się, wznosi, mija źródełko i wyprowadza na polanę, skąd roztacza się daleka panorama na Bukowski Groń (782 m), dolinę Wielkiej Puszczy, a w prawo - na Kiczerę (831 m) i Żar (761 m). Dalej mija mieszany las i osiąga szczyt Hrobaczej Łąki (830 m), z której rozciągają się przepiękne widoki na okolice Bielska-Białej, Kóz, Jeziora Żywieckiego i zapory w Porąbce. Dalej szlak skręca w lewo i razem ze znakami żółtego szlaku (3.10 Ż) łagodnie sprowadza szeroką drogą w dół, na przełęcz "U Panienki". Podążając dalej mija kapliczkę z 1884 r. i drogę do źródełka Maryjnego. Z przełęczy szlak prowadzi krótkim stromym podejściem na szczyt Groniczki (839 m), dalej równą drogą przemierza grzbiet Kopce, którym prowadzi na szczyt Gaików.