CIW "Sołtysówka" zaprasza! ›› Szlak zielony: Wilkowice – Bystra - Szyndzielnia

Szlak zielony Wilkowice – Bystra - Szyndzielnia (1028 m n.p.m.)

Czas przejścia: 2,40 h

Drogę na Szyndzielnie wskazuje szlak zielony. Trasa podąża sprzed budynku stacji kolejowej w kierunku zachodnim. Po drodze można zobaczyć pomnik Bohaterom Odrodzenia Ojczyzny oraz rzeźbę św. Kingi ustawionej przed budynkiem Urzędu Gminy w Wilkowicach. Z kolei na przeciwko urzędu, za boiskiem piłkarskim, znajduje się kompleks ogólnie dostępnych boisk sportowych, a z tyłu budynku urzędu znajduje się park, w którym członkowie Klubu Gaja przygotowali ścieżkę dydaktyczną. Dla zainteresowanych zapoznaniem się ze dostępne są przewodniki po parku, znajdujące się w siedzibie klubu ul. Parkowa 10 oraz w budynku urzędu.
Zmierzając szlakiem zielonym, przecinającym ul. Szczyrkowską i prowadzącym dalej ul. Fałata wzdłuż rzeki Białki w górę Bystrej, po prawej stronie mija się szpital Specjalistycznego Zespołu Chorób Płuc i Gruźlicy w Bystrej, dawniej sanatorium dr Ludwika Jekelesa, założonego w 1897 r., w którym leczyli się między innymi Julian Fałat oraz Ignacy Daszyński. Nieco dalej, również po prawej stronie, znajduje się muzeum biograficzne artysty malarza, akwarelisty Juliana Fałata, w którym to budynku mistrz pędzla mieszkał z rodziną od 1910 do 1929 r. Podążając dalej zielonym szlakiem należy minąć Zajazd pod Źródłem, a następnie zabudowaniami ośrodka wypoczynkowego Magnus, za którym rozpoczyna się wspinaczka na przełęcz Kołowrót, skąd dalej już za szlakiem żółtym należy kierować się do schroniska na Szyndzielni.
Z Szyndzielni można wzdłuż czerwonego szlaku powędrować wpierw na Siodło pod Klimczokiem i dalej do schroniska PTTK na Klimczoku. Ze szczytu Klimczoka można podziwiać ,widoki, między innym na Skrzyczne, Babią Górę, Pilsko i rysujące się pomiędzy nimi strzeliste szczyty Tatr.

Dane adresowe

WojewództwoŚląskie
PowiatBielski
GminaWilkowice
MiejscowośćWilkowice
Kod pocztowy43-365
Ulica-

Atrakcje turystyczne

Magurka Wilkowicka (909 m n.p.m.)

Klimczok (1117 m n.p.m.)

Szyndzielnia (1028 m n.p.m.)